Delbetalning via autogiro
Med Linsabonnemang och Månadsbetal binder ni kunder till er under en längre tid.
Med autgiro blir det enkelt både för er och för er kund.
Vi har linsabonnemangskunder som varit aktiva i mer än 30 år.
Genom att erbjuda delbetalning har kunden också större möjligheter att välja ur hela sortimentet och väljer ofta ett lite dyrare alternativ.
HUR GÅR DET TILL?
Ni ringer till oss och gör en kreditupplysning, det är gratis. Ni skriver linsabonnemang eller månadsbetal i vår webportal kund.eop.se. Kunden signerar med Bankid direkt eller via en länk på mail. Ni kan välja att skriva ut avtalet eller spara det på er dator. En kopia av avtalet mailas till er och till er kund.
Dragning sker via autogiro den 28:e varje månad.
Pengarna kommer direkt in på ert konto.
När dragning inte fungerat skickar vi faktura, konsument.
HUR HÅLLER NI KOLL PÅ ERA
ABONNEMANG?
Ni håller koll på era kontrakt enkelt i webbportalen. Redovisning mailas också till er varje månad.
Önskar ni ändra belopp, förlänga ett kontrakt eller avsluta ett kontrakt fixar vi det. Ring eller maila oss era ändringar.
Ingen startavgift, endast en liten avgift per kontrakt.
Om kontraktet löper över flera år debiteras en ny avgift för varje nytt påbörjat år.
Ändringar och kreditupplysningar kostar inget extra.
Om det blir problem med en kunds betalningar väljer ni själva om ni vill gå vidare till inkasso. Vi samarbetar med Visma Collectors. Extra kostnader kan tillkomma i samband med inkasso-ärenden.
”Med autogiro väljer kunderna ofta ett dyrare alternativ och binder sig till butiken under en längre tid.”